Patria Pilot Training Oy:n lennolla ollut Piper Arrow-koulutuslentokone (OH-PDY) tuhoutui 15.elokuuta 2008 Taipalsaaressa Saimaalla. Onnettomuudessa menehtyivät
lennonopettaja ja kaksi oppilasta.

Onnettomuutta tutkiva tutkintalautakunta on tänään julkaissut tutkinnan etenemisestä väliraportin, jossa todetaan, että onnettomuuskoneesta on irronnut jo ilmassa suuria osia, joita ei kuitenkaan ole vielä löydetty laajoista etsinnöistä huolimatta. Tutkimuksissa ei ole löytynyt väsymisvaurioita koneesta. Onnettomuustutkinta jatkuu.

Patria on avustanut onnettomuustutkinnassa ja yhtiön lentokoulutustoiminnan henkilöstöä on myös normaalin toimintatavan mukaisesti haastateltu tutkinnan edetessä.

Patria Pilot Training Oy kouluttaa liikennelentäjiä, oppilaita on tällä hetkellä noin 100. Yhtiöllä käytössään 9 omaa ja 6 vuokrattua koulutuskonetta. Yhtiön koulutustoiminta on jatkunut normaalisti lento-onnettomuutta seuranneen muutaman päivän katkoksen jälkeen.

Patria on Patria on kansainvälisesti toimiva puolustus- ja ilmailuteollisuuskonserni, joka toimittaa omaan erityisosaamiseensa ja kumppanuuksiin perustuvia, kilpailukykyisiä ratkaisuja asiakkailleen. Patrian omistavat Suomen valtio ja European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V.

Patria
Jukka Holkeri