Patria ja EADS-CASA ovat allekirjoittaneet C-295 -kuljetuskoneiden huoltamiseen, tarkastukseen ja korjaukseen liittyvän yhteistyösopimuksen. Sopimuksen mukaisesti Patria huoltaa EADS-CASA:n alihankkijana Suomen Ilmavoimien C-295 -kuljetuskoneet. Sopimus mahdollistaa yhteistyön CASA:n ja Patrian välillä myös muiden asiakkaiden C-295 -kaluston ylläpidossa.

”Patria on Suomen johtava sotilaslentokoneiden elinkaaren tukipalveluiden toimittaja ja tavoittelee vahvaa asemaa myös muualla Pohjois-Euroopassa. Patrian yhtenä toiminnan kulmakivenä on asiakasläheinen toiminta. Tikkakoskella tehtävä työ on konkreettinen osoitus siitä, että olemme valmiita menemään asiakkaan luokse”, sanoo Jukka Holkeri, Patrian ilmailutoiminnoista vastaava johtaja.

Kuljetuskonehuoltoja varten JYKES Kiinteistöt rakensi Patrian käyttöön Jyväskylän lentoasemalle, Tikkakoskelle, uuden huoltohallin, joka otettiin virallisesti käyttöön 13.3.2009. C-295 kaluston lisäksi Patria vastaa uudessa hallissa myös Ilmavoimien Fokker F-27 kuljetuskoneiden huolloista maaliskuussa 2008 allekirjoitetun pitkäaikaisen yhteistyösopimuksen mukaisesti. Kuljetuskonehuoltotoiminnan lisäksi Patria tuottaa Tikkakoskella Ilmavoimien peruslentokoulutuksen sekä Ilmavoimien Vinka- ja Redigo-kaluston huollot.

Patria on kansainvälisesti toimiva puolustus- ja ilmailuteollisuuskonserni, joka toimittaa omaan erityisosaamiseensa ja kumppanuuksiin perustuvia, kilpailukykyisiä ratkaisuja asiakkailleen. Patrian omistavat Suomen valtio ja European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V.

Patria
Jukka Holkeri