Yhdistyneiden Arabiemiirikuntien merivoimat hankkii 12 uutta ja varustelee uudelleen käytössään jo olevat 12 partiovenettä. Patrian Nemo Navy-kranaatinheittimet on valittu asejärjestelmäksi osaan näistä 25 metrin pituisiin, alkujaan Ruotsissa suunniteltuihin aluksiin. Järjestelmät luovat uuden liikkuvan, tulivoimaisen tulitukijärjestelmän, jolla voidaan tehostaa suorituskykyä rannikon puolustuksessa.

“Olemme erittäin tyytyväisiä siitä, että Yhdistyneet Arabiemiraatit ovat valinneet Patria Nemo Navyn, etenkin kun he valitsivat aiemmin jo Patria AMV –ajoneuvon. Tämä vahvistaa Patrian asemaa tornillisten heitinjärjestelmien maailmanlaajuisena markkinajohtajana.  Arabian niemimaa on yksi fokusalueistamme lähitulevaisuudessa”, toteaa Patria Land & Armament Oy:n toimitusjohtaja Seppo Seppälä.

Patria Nemo on Patrian kranaatinheitintuoteperheen uusin tuote.  Se on 120 mm kauko-ohjattu tornillinen kranaatinheitin, jota voidaan käyttää sekä suoraan että epäsuoraan tulitukeen. Kevyt ja kompakti torni on mahdollista helposti asentaa erilaisille alustoille. Kevyen painonsa ansiosta, vain 1500 kg, Patria Nemo sopii myös kevyisiin, nopeisiin aluksiin ja sitä voidaan helposti käyttää satamien valvontaan ja suojeluun, rannikon vartiointiin ja jalkaväen maihinnousuoperaatioihin.

Patria on kansainvälisesti toimiva puolustus- ja ilmailuteollisuuskonserni, joka toimittaa omaan erityisosaamiseensa ja kumppanuuksiin perustuvia, kilpailukykyisiä ratkaisuja asiakkailleen. Patrian omistavat Suomen valtio ja European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V.

Yhteyshenkilö:

Patria