Patrian ruotsalainen tytäryhtiö Patria Helicopters AB on saavuttanut platinatason Bell-helikoptereiden virallisena huoltopisteenä Bell Helicopter –yhtiöltä, joka on osa Textron Inc. –konsernia, tunnustukseksi erinomaisesta toiminnastaan vuonna 2008. Bellillä on eri puolilla maailmaa noin 140 huoltopistettä, joista platinatasolla on tällä hetkellä vain kuusi.

”Arvostamme suuresti tätä tunnustusta ja uskomme sen vahvistavan Patrian asemaa Pohjoismaiden johtavana helikoptereiden huoltoyhtiönä sekä myös maailmanlaajuisilla Bell-huoltomarkkinoilla”, toteaa Jukka Holkeri, Patrian ilmailutoiminnoista vastaava johtaja.

Bellin turvallisissa, puhtaissa toimitiloissa toimivalla platinatason huoltopisteellä on oltava hyvin koulutettu henkilöstö, laaja valikoima Bellin varaosia ja vakuutusturva huollossa oleville helikoptereille. Lisäksi Bell-asiakkaiden palvelutason on oltava huippuluokkaa. Bellin useita eri arviointimittareita sisältävä arviointijärjestelmä (Bell Achievement Ranking System) on kehitetty asiakastyytyväisyyden varmistamiseksi.

Patria on kansainvälisesti toimiva puolustus- ja ilmailuteollisuuskonserni, joka toimittaa omaan erityisosaamiseensa ja kumppanuuksiin perustuvia, kilpailukykyisiä ratkaisuja asiakkailleen. Patrian omistavat Suomen valtio ja European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V.

Patria
Jukka Holkeri