Mikko Leino

DI Mikko Leino on nimitetty Executive Vice President, Operations -tehtävään ja Patria-konsernin johtoryhmän jäseneksi aloittamispäivästään 8.4.2024 lukien. Mikko Leino raportoi Patrian toimitusjohtaja Esa Rautalingolle.

Patrian suurimpana yksikkönä Operations vastaa Patrian tuotanto- ja toimitusketjuista. Mikko Leino tuo yksikön johtoon runsaasti kokemusta ja asiantuntemusta, sillä hän on aiemmin toiminut vaativissa toimitusketjujen hallinnan johtotehtävissä, viimeksi BMH Technology Oy:ssä. Aikaisempaa laajaa kokemusta Leinolla on myös Evac Groupista, Suomen Rahapajasta, Vaasan-konsernista, Suunnosta ja Nokiasta.

”Toivotan Mikon lämpimästi tervetulleeksi Patriaan. Hänen kokemuksensa ja johtamistaitonsa ovat korvaamattomia, kun jatkamme Patrian kasvustrategian edistämistä ja jo aloittamaamme muutosta Operations-yksikössä. Meidän on varmistettava, että Patria on mahdollisimman tehokas ja linjakas, jotta pystymme vastaamaan kasvavaan kysyntään ja varmistamaan nykyisten ja uusien tilausten toimitukset", sanoo Patrian toimitusjohtaja Esa Rautalinko

Tehtävän nykyinen haltija Manu Skyttä siirtyy toisen työnantajan palvelukseen. ”Kiitän Manua Patrian eteen tehdystä suuresta työstä ja toivotan hänelle mitä parhainta menestystä myös jatkossa”, jatkaa Esa Rautalinko.

Mediatiedustelut:

Sirje Ahvenlampi-Hyvönen, viestintäjohtaja, Patria, puh. +358 50 557 3822, [email protected]

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen, teknologiaratkaisujen ja lentokoulutuksen tuottaja. Patria tarjoaa kaluston käytettävyyttä ja suorituskyvyn jatkuvaa kehittämistä sekä tiedustelu-, valvonta- ja johtamisjärjestelmien tuotteita ja palveluita ilmailu- ja puolustusalan toimijoille. Patrian missiona on olla asiakkailleen tae toimintavarmuudesta, ja visiona on olla #1 kumppani kriittisissä toiminnoissa maalla, merellä ja ilmassa. Patrialla on toimipisteitä Suomen lisäksi muun muassa Ruotsissa, Norjassa, Belgiassa, Alankomaissa, Virossa, Latviassa ja Espanjassa. Konsernissa toimii yli 3 000 ammattilaista. Patrian omistavat Suomen valtio (50,1 %) ja norjalainen Kongsberg Defence & Aerospace AS (49,9 %). Patria omistaa 50 % Nammosta, ja yhdessä nämä kolme yritystä muodostavat johtavan pohjoismaisen puolustuskumppanuuden.
www.patriagroup.com