Patria hakee uuden strategiansa mukaisesti kasvua, investoi ja suuntaa kehittämisen painopistettä elinkaaren tukipalveluihin kansainvälisesti. Tavoitteiden toteuttamiseksi Aviation-liiketoimintaa vuodesta 2010 luotsannut liiketoimintajohtaja Lassi Matikainen ottaa liiketoimintavastuun ilmailun palveluliiketoiminnan hankkeissa, jotka suuntautuvat erityisesti helikopterihuoltotoiminnan kansainväliseen kasvattamiseen sekä siviililentokoulutuksen laajentamiseen. Lassi Matikaisen uusi tehtävänimike on President, International Support Partnerships ja hän raportoi tehtävässä Patrian toimitusjohtajalle.

Aviation-liiketoiminnan uudeksi johtajaksi ja Patrian johtokunnan jäseneksi nimitetään Martti Wallin, joka on johtanut liiketoiminnan Engines-yksikköä Linnavuoressa ja toiminut Matikaisen varamiehenä vuodesta 2013 lähtien. Engines-yksikön johtajaksi ja Aviation-liiketoiminnan johtoryhmän jäseneksi nimitetään Ville Ahonen, joka jatkaa edelleen myös nykyisessä tehtävässään Gas Turbines -operatiivisen yksikön päällikkönä. Nämä muutokset tulevat voimaan huhtikuun alusta.

”Tällä muutoksella vahvistamme Patrian johdon huomiota entistä enemmän strategian toteuttamiseen sekä kansainvälisesti että kotimaan Aviation-liiketoiminnan osalta”, toteaa toimitusjohtaja Olli Isotalo.