Patria osallistuu puolustusalan kansainvälisille MSPO-messuille Kielcessä, Puolassa 5. – 8. syyskuuta 2011. Tapahtumapaikkana on Targi Kielce Exhibition and Congress Centre. Puolan MSPO-messut järjestetään tänä vuonna 19. kerran.

Messuilla Patria esittelee Patria AMV (Armoured Modular Vehicle) –ajoneuvonsa paikallisvalmisteista puolalaista versiota, josta käytetään Puolassa nimeä Rosomak eli suomeksi Ahma.. Patrian osasto sijaitsee näyttelypaikalla ZF-6.

Patrialla sopimukset jo yli 1 400 Patria AMV-ajoneuvosta

Patria on johtava modernien panssaroitujen pyöräajoneuvojen toimittaja. Patria AMV:ssä yhdistyvät ajoneuvon suuri kantavuus sekä viimeisin teknologia. Nämä mahdollistavat korkean suojaustason sekä raskaiden asejärjestelmien samanaikaisen integroinnin ajoneuvoon liikkuvuuden tästä kärsimättä.

Patria AMV on kehitetty tarjoamaan optimaalisen komponenttien modulaarisuuden ja mukautumaan joustavasti eri ajoneuvoversioiden tarpeisiin ilman muutoksia perusajoneuvoon. Eri versiot pohjautuvat neljään eri korimalliin. Tähän mennessä Patrialla on sopimukset yhteensä yli 1 400 Patria AMV:stä muun muassa Suomeen, Puolaan ja Ruotsiin.

Markkinointijohtaja Jukka Holkeri, puh. 040 869 2008, [email protected]

Patria on kansainvälisesti toimiva puolustus-, turvallisuus- ja ilmailuteollisuuskonserni, joka toimittaa omaan erityisosaamiseensa ja kumppanuuksiin perustuvia, kilpailukykyisiä ratkaisuja asiakkailleen. Patrian omistavat Suomen valtio (73,2 %) ja European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V. (26,8 %).