Patria osallistuu kansainväliseen puolustusalan DSEi-tapahtumaan Lontoossa 13. - 16. syyskuuta 2011. Defence and Security Equipment International DSEi on yksi alan suurimmista tapahtumista. Patria esittelee tapahtumassa panssaroitua pyöräajoneuvoa Patria AMV:tä sekä tutkasignaalien tiedusteluun erikoistunutta ARIS-järjestelmää. Patria on esillä ExCel Londonin näyttelypaikalla N6 360.

Patria AMV-panssariajoneuvoja tilattu jo 1 400

Patria on johtava modernien panssaroitujen pyöräajoneuvojen toimittaja. Patria AMV:ssä yhdistyvät ajoneuvon suuri kantavuus sekä viimeisin teknologia. Nämä mahdollistavat korkean suojaustason sekä raskaiden asejärjestelmien samanaikaisen integroinnin ajoneuvoon liikkuvuuden tästä kärsimättä.

Patria AMV on kehitetty tarjoamaan optimaalisen komponenttien modulaarisuuden ja mukautumaan joustavasti eri ajoneuvoversioiden tarpeisiin ilman muutoksia perusajoneuvoon. Eri versiot pohjautuvat neljään eri korimalliin. Tähän mennessä Patrialla on sopimukset yhteensä yli 1400 ajoneuvosta muun muassa Suomeen, Puolaan ja Ruotsiin.

ARIS elektroniseen tutkasignaalien tiedusteluun

ARIS eli Advanced Realtime Intelligence System on moderni ELINT-järjestelmä tekniseen elektroniseen tutkasignaalien tiedusteluun. ARIS havaitsee, mittaa, tallentaa ja visualisoi modernit LPI-aaltomuodot laajalla reaaliaikaisella taajuuskaistalla. Järjestelmä on täysin etäkäytettävä ja se soveltuu hyvin kiinteisiin ja liikkuviin ELINT-asemiin.

Seppo Seppälä, liiketoimintajohtaja, Land Services & Land Systems, puh. +358 40 869 2680 , [email protected]
Jukka Holkeri, markkinointijohtaja, puh. +358 40 869 2008 , [email protected]

Kuvat: http://patria.materials.fi (username: press, password: press)

Patria on kansainvälisesti toimiva puolustus-, turvallisuus- ja ilmailuteollisuuskonserni, joka toimittaa omaan erityisosaamiseensa ja kumppanuuksiin perustuvia, kilpailukykyisiä ratkaisuja asiakkailleen. Patrian omistavat Suomen valtio (73,2 %) ja European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V. (26,8 %).