Puolustusteollisuusyhtiö Patria Oyj on ostanut vähemmistöosuuden (25 %) kyberturvallisuuteen erikoistuneesta Silverskin Information Security Oy:stä.

Patria kasvattaa liiketoimintaansa kyberturvallisuuden alueella, ja nyt tehty kauppa avaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia erityisesti kansainvälisillä markkinoilla, mutta myös Suomessa.

Silverskin Information Security on onnistunut laajentamaan toimintaansa kansainväliseksi kyberturvallisuustoimijaksi. Patrian tulo Silverskinin kumppaniksi on keskeinen askel toiminnan edelleen kehittämisessä yhä suurempiin hankkeisiin ja uusille asiakasryhmille ”Silverskin on Patrian kannalta mielenkiintoinen, dynaaminen yritys, jolla on hyvä kasvupotentiaali. Kyberturvallisuus on keskeinen osa liiketoimintaamme, ja olemme seuranneet sen kehitystä tiiviisti jo pitkään. Jatkuvasti ja nopeasti muuttuvalle alalle ominaista on kehittyminen myös pienten ja ketterien, kansainvälisille markkinoille pyrkivien yritysten kautta”, toteaa liiketoimintajohtaja Pasi Niinikoski Patrian Systems-liiketoiminnasta.

"Silverskinin tuoreimmat kehityshankkeet ovat yhtiön nykyiseen kokoon nähden valtavan suuria. Patrian kansainvälinen uskottavuus, näytöt kansainvälisten projektien onnistuneessa läpiviennissä sekä taloudellinen selkänoja tukee yhtiön nykyisiä pyrkimyksiä. Yhteisenä tavoitteenamme on säilyttää Silverskinin nopeasti oppiva kulttuuri ja tarkastella yhteisiä kybertuotteiden kehitysmahdollisuuksia”, sanoo puolestaan Silverskinin hallituksen puheenjohtaja Mikko S. Niemelä.

Silverskin on tietoturvayhtiö, jolla on korkein sertifioitu taso niin Eurooppaan Unionin kuin Yhdysvaltojen puolustusministeriönkin standardeissa. Yhtiö toimii Suomessa suoraan asiakkaiden kanssa sekä epäsuoraan kattavan partneriverkoston kautta. Kansainvälinen toiminta ulottuu Venäjältä ja Lähi-idästä Yhdysvaltoihin. Yhtiö tarjoaa reaaliaikaista tilannekuvaa yrityksen tietoturvan tilasta - sisältä ja ulkoa sekä valmentaa asiakasorganisaatioiden henkilöstöä kyberturvallisuusalueella ja auttaa asiakkaiden olosuhteisiin parhaiten soveltuvien tietoturvakäytäntöjen valinnassa ja käyttöönotossa.

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Konserni toimii Suomen lisäksi muun muassa Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Puolassa, USAssa, Yhdistyneissä Arabiemiraateissa ja Etelä-Afrikassa. Konsernissa toimii 2 800 ammattilaista.

Patria - liiketoimintajohtaja Pasi Niinikoski, p. 040 869 2400, [email protected]

Silverskin - hallituksen puheenjohtaja Mikko S. Niemelä, p. +65 8869 0998, [email protected]

www.silverskin.com

Kuvassa vasemmalta Silverskinistä Riku Ruokolahti ja Jani Kirmanen, Patriasta Pasi Niinikoski sekä Silverskinistä Esko Horelli.