Tilaisuuteen on avoin pääsy. Liikennelentäjäpäivän aikana sinulla on mahdollisuus saada tietoa lentäjien valintamenettelyistä, itse kouluttautumisesta ja uramahdollisuuksista.

Patria Pilot Trainingistä on valmistunut vuoden 1998 jälkeen Patrian ATP integroidulta liikennelentäjäkurssilta ja muilta ammattilentäjäkursseilta lähes 500 ammattilentäjää. Liikennelentäjäpäiville olemme kutsuneet tästä kunniakkaasta joukosta henkilöitä jakamaan tietoa omasta urastaan, vallinnoistaan ja kokemuksistaan. Tule mukaan saamaan arvokasta tietoa tulevaa uraasi varten.

Sinun on mahdollisuus osallistua lentäjävalintakokeiden ensimmäiseen vaiheeseen, eli matematiikan, fysiikan ja englannin tasokokeisiin. Kokeiden suorittaminen ei edellytä erityistä valmistautumista ja kestää noin yhden tunnin. Aloitamme testien tekemisen klo 12.30, jotta saamme testit tehtyä ennen kuin Suomen Lentäjäliiton puheenjohtaja Sami Simonen aloittaa kertomaan lentäjien työmarkkinoista. Kaikille kokeet suorittaneille ja jatkotesteihin ilmoittautuneille annamme liput 6.-7.6 järjestettävään Suomen Ilmailuliiton päälentonäytökseen, joka järjestetään Turussa.

Tuon lentonäytöksen aikana lauantaina 6.6.2015 klo 9-12 välisenä aikana sinulla on mahdollisuus osallistua lentäjävalintakokeiden toiseen vaiheeseen, jonka jälkeen pääset seuraamaan lentonäytöksen huumaa. Mukana Turku Airshowssa mm. Turkish Stars, Baltic Bees, Midnight Hawks, Suomen Ilmavoimien Boeing F/A-18 Hornet ja Norjan Ilmavoimien Lockheed F-16AM. Lisätietoa näytöksestä www.turkuairshow.fi.